BenimBlog.com - Turkce ucretsiz blog Bedava blog hizmeti
Benimblog.com satilikir / is for sale: info@anahaber.com




ANASAYFA | YAZARLAR | GENEL KONULAR | İSLAM İLMİHALİ | VİDEOLAR | DOWNLOAD E-KİTAP | YORUMLARINIZ | DİNİ HABERLER

Google Gruplar
Islam Hukuku
Bu grubu ziyaret et
FAYDALI LİNKLER
İSLAM İLMİHALİ
İSLAM HUKUKU DERGİSİ
KUR'AN ARAŞTIRMALARI
HAYREDDİN KARAMAN SİTESİ
SÜLEYMAN ATEŞ SİTESİ
İSAM
DİYANET İŞLERİ

eXTReMe Tracker
Dini Konular
Dini meselelerde hangisine daha çok güvenirsiniz

Diyanet İşleri Başkanlığına
Cami İmamlarına
İlahiyatçılara
Kendi Cemaatimin Liderine
Şeyhime


Şu Andaki Durum

oyun komedi sohbet

Mail listemize üye olun

EkleÇıkar

HABERLER

Google Gruplar
Islam Hukuku grubuna kayıt ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et
KADIN VE CİNSELLİK YAZILARI

6/5/2007 - Masturbasyon ile İlgili Sorular

SORU 1
Bir kardeşim, kendini elle tatmin (istimna bi'l-yed / mastürbasyon) hakkında bir soru sormuş, soru şöyle:

"ben 18 yasında bi kızım.ve bazı cinsel istekler duyuyorum.tabiki karsı cinsle evlilik dışı bişeyler yapmıyorum.dinime inanan ve elimden geldiğince ibadetimi yapan biriyim.ama kendi kendime isteklerimi gideriyorm.ve merak ediyorumki bu günahmıdır?yaptığım şey kötü bişeymi.kafamda birçok sorular oluyo.ve bu işin içinden çıkamıyorum.en kısa zamanda cevap alabilmeyi umuyorum.teşekkür ederm.saygılarımla"
Aslında bu konu hakkında teferruatlı bilgiyi mastürbasyonun hüküm konulu yazımda vermiştim, fakat değerli okurumuz onu görmemiş olacak ki sorma ihtiyacını hissetmiş, e-mail adresini de yazmamış olduğu için konuyu burada yazmak mecburiyetim hasıl oldu.

Mastürbasyonun hüküm konusunda Kur'an-ı Kerim'de açık bir beyanat bulunmamaktadır. Konu hadislerle düzenlenmiştir. Fakat sıhhat açısından bu hadislerin çok da sağlam olduğu söylenemez.Hadislerde mastürbasyon yapan kişiye lanet edildiğini görmekteyiz.

Masturbasyonun hüküm üzerine görüş beyan eden Ehl-i sünnet alimlerin çoğunluğu,  Mü’minûn suresinin  “Ve onlar ki, iffetlerini / ırzlarını korurlar. Ancak eşleri ve cariyeleri hariç (bunlara karşı (ırzlarını korumamalarından dolayı) kınanmış değillerdir. Kim bundan ötesine geçmek isterse, işte onlar haddi aşan kimselerdir(Mü'minun, 5-7) ayetleri gereğince, evliliğin haricinde kalan tüm cinsellik uygulamalarını haddi aşmak olarak dğerlendirimşler, bu çerçevede de masturbasyonun da haddi aşmak olduğunu söylemişlerdir. Sadece Ebu Hanife, zinaya düşme tehlikesi olan durumlarda, zina etmektense istimna bi'l-yedde bulunmayı caiz görmüştür.

Bu çerçevede meseleye yaklaşıldığında, tıp uzmanlarının da bu konu hakkındaki çelişkili beyanlarına dikkat edersek, Tıp uzmanlarının bir kısmı mastürbasyonun insan sağlığı için zararlı olduğunu söylerken, diğer bir kısmı herhangi bir zararı olmadığını iddia etmektedirler, Hanefilerin meseleyi çözüm tarzı mantıklı gözükmektedir. Eğer evlenmemiş bir genç (kız yada erkek) cinsel istekleri uyandıktan sonra bunları tatmin etmek konusunda zinaya yaklaşacak kadar ileri bir düzeye gelmişse, mastürbasyon yapmasnı zina etmesinden daha iyidir.

Diğer bir soru  "nişanlımla konuştuğumda bende ıslaklık oluyor bu nedenden dolayı boy abdesti gerekirmi"

Bu ıslaklık eğer bir orgasm (boşalma) neticersi oluyorsa, elbette gusul gerekir. Fakat orgasm olmaksızın meydana gelen ıslaklık abdesti bozmasına rağmen, guslü gerektirmez. Fakat ihtiyaten gusul alınmasını tavsiye ederim.


SORU2:


Değerli İslam Hukuk Sayfası okurları, bir okurumuzun sorusuna binaen yazmış olduğum yorumu sizinle de paylaşmak istedim. Okurumuzun sorusu şöyle:

selamın aleyküm...hocam merhabalar...

Yazan: isimsiz
ben 20 yaşında bekar bie erkeğim ve kafama takılan soru ve sorunlar var
sayın hocam...benim sorumda diğerleriyle aynı sayılmakta ama benim sorum biraz detaylı....
sayın hocam bir yazınızda mastürbasyonun günah olduğunu ama yine de zinadan daha iyi olduğunu söylediğinizi hatırlıyorum...ama hocam sonuşta mastürbasyon günah ise biz kendimizi bilebile günaha sokmuş olmazmıyız...
bir de mastürbasyonu ne kadar zaman arayla ve yahutta hangi zamanlarda yapmamız bize daha az günah kazandırır veya diğer tarafta cezası olur mu...
cevabınızı sabırla bekleyeceğim...saygılarımla....


CEVAP:
Yukarıdaki soruyu soran dostum, keşke e-mail adresinizi yazmış olsaydınız size özel olarak cevabı gönderirdim. Sorunuza gelince; İslam hukukunda bir kural vardır "ehven-i şerreyn tercih olunur" yani iki kötüden daha hafif olanı tercih olunur demektir. İzah etmek gerekirse, bir kimse karşılaştığı bir durumda önünde iki seçenek olsa ve her ikisi de kötü, zararlı olsa, bunlardan zararı daha az olanı yapması caizdir. Mastürbasyon-Zina ilişkisi de bu şekildedir. Bir kimsenin zina etmesindense mastürbasyon yapması daha ehvendir, hafiftir. Sorunuzun teferruatına gelince: Biz hiç bir zaman mastürbasyon yapmayı tavsiye etmeyiz. Bunun yerine insanın enerjisini boşaltacak, koşu, futbol, spor vb. gibi bedeni güç harcamayı gerektiren şeylere yönelmesini, yada zihninden mastürbasyon düşüncesini atmak için kitap okumak film seyretmek, arkadaşlarıyla birlikte gezmek gibi sosyal hareketleri tavsiye ederiz. Ayrıca kişinin ibadete yönelmesi de aynı şekilde bu düşünceden uzaklaştırıcı şeylerdendir. O nedenle peygamberimiz gençler için: "Evlenmeye güç yetiremeyen oruç tutsun, çünkü oruç nefsi haramdan korur" buyurmuştur. Biz de evlenmeye güç yetiremeyen yada herhangi bir sebeple evlenemeyen veya evlenmemiş olan gençlere daima abdestli gezmelerini, oruç tutmalarını tavsiye etmekteyiz. Bütün bu davranışlara rağmen, yani kitap okumak, film syretmek, arakdaşlarıyla zaman geçirmek, ibadet etmek gibi seçenekleri uygulamasına rağmen yine de nefsine hakim olamayan olursa, o durumda zina etmesindense mastürbasyonun caiz olacağını söylemekteyiz. Mastürbasyonun adedi, ne kadarının ahirette ne kadar cezayı gerektireceği gibi konular, bunun dışında kalmaktadır. Zira, cezalar da çeşit çeşittir. Kimi suçlar ağır cezalndırmayı gerektirirken, kimi suçlar daha hafif cezaları gerektirir. Mastürbasyonun zinadan daha hafif bir suç olduğu söylenebilir. ancak ahirette cezasının ne olacağı konusunda bir şeyler söylemek İslam Hukukçuları için mümkün değildir. Biz ancak bu dünyadaki cezaasıyla ilgileniriz.



<- Son Sayfa :: Sonraki Sayfa ->
Google Gruplar
Islam Hukuku grubuna kayıt ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

GÜNLÜK HAYATIMIZDA HELALLER VE HARAMLAR

BEKÂRLIK ve EVLİLİK

Bazı din ve mezhebler, Allah'a ibâdet için evliliği terketmeyi, kadınlardan uzak durmayı tavsiye etmiş veya gerekli görmüşlerdir. Halbuki İslâm evliliği teşvik etmiş, kendini ibâdete vermek maksadıyle de olsa evlenmeden kaçınmayı hoş görmemiştir. Sahabeden bazılarının böyle bir temayül göstermeleri üzerine «Ey imân edenler! Allah'ın size helâl kıldığı temiz şeyleri haram kılmayın, hududu da aşmayın; doğrusu Allah aşırı gidenleri sevmez» (el-Mâide, 5/ 87) âyeti nazil olmuştur.

Gene böyle bir temayül karşısında Rasûl-i Ekrem (s.a.v.): «Sünnetimi terkeden benden değildir.» (Buhâri, K. el-Nikâh. 1; Müslim, K. en-Nikâh, 1.) buyurmuştur.

Fıkıh bilginleri, «evlenmediği takdirde zinaya düşmekten korkan, evlenmeye de kudreti olan kimsenin evlenmesi farz, ibâdete kendini vermek için bekâr kalmaktan ise evlenmek daha evlâdır» hükmünü benimsemişler; ancak evlendiği takdirde evlilik hukukuna riâyet edemiyeceğinden korkan veya bunu bilen kimse için nikâhın mekruh ve memnû olduğunu ifâde etmişlerdir.

(İbnu'l-Humâm, Fethu'l-Kadir (Nikâh bahsinin girişi). C. II. s. 339 vd.; H. Karaman, Mukayeseli İslâm Hukuku, s. 276.)


ÇOK OKUNANLAR